tisdag 18 oktober 2016

Hälsningar från Emil

Hej! Emil här !
Jag vill också göra inlägg.


Jag är på Nya Zeeland nu och vi har badat och solat, åkt vattenruschbana, klättrat i ett torn och hoppat ner och badat i vattnet. Och badat i bubbel-pool och slappat.


Jag tycker jättebra om Nya Zeeland och alla andra öar som Cook öarna. Det är natt nu förstår ni. När solen är hos er är den inte det hos oss, får då är det natt här.




Vi har en husbil och vi lagar mat i den själv och vi har det lugnt och fint.
Och vi badar ofta i poolar än om pappa har bara sagt att vi kan bada i poolar några gånger i veckan.






Nu får ni höra hela alfabetet
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZÄÅÖ






Nu får ni se mina bilder från min egen kamera




Om 2 veckor förstördes kameran, nu så lånar jag pappas gamla telefon.











Utsikten över Malmö,här har jag ett foto som är en selfie



Vi åt på ett ställe där det fanns god pasta och godis,
mamma och pappa
åt vin och pizzza, jag och Ebba fick coca cola





Här sitter jag på flyget och tittar på en film med en katt och
en krokodil som är mästare och heter mister big




Satt på flyget och tittade på ipad, hade fönstrena öppna och det var jättefint




Jag åkte en spårvagn som hette cable car så gick man av på en
station på fina vägar, sen så gick vi hem


Jag var på Alcatras och vi fick se Al Capones fängelse och alla andras fängelse och så fanns det olika klasser och de som var värst satt på B-klassen, och där satt Al Capone


Alcatraz fängelse, Mamma och Ebba satt i en cell



Pappa blev infångad i en cell och fick sitta där en timme


Jag fotogtaferade en bild på en coca cola lastbil som lämnar coca cola


Jag var på en restaurang och mamma och pappa åt pommes och räkor och jag
och Ebba fick en slags slajm och hamburgare och pommes


På Disneyland åkte vi ubåt under vatten och det var lite läskigt



Här är en fisk som vi fångade med bröd på Cook öarna


På Cook öarna badade vi jättemycket och åt kokos-nötter


Det rök från marken och vi fick gå igenom och det luktade illa och var äckligt, det var en
som hette champagne poolen och den var 100 gr varm och 100 m djup


Där badade indianerna och en hade det proppfullt


Här rökte det och sprutade vatten som en gejser


Pappa åt majs som de hade lagt ner i vattnet och det var jättegott och man fick smör på


Här var det natt på en camping vid en sjö och det fanns många ankor
där och en var stor och kom och anföll mig nästan


God natt nu ska jag sova!
Kram Emil












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar