torsdag 17 november 2016

Carpe Diem

Det har nu gått nio veckor sedan vi lämnade Ågarp och vårt lilla hem. 

Innan vi åkte så funderade vi över om resan skulle ändra oss eller om vi skulle känna olika för saker? Läs mer här
Vårt mål med resan har hela tiden varit att få vara tillsammans! Att jag och Jimmie får vara tillsammans, att Emil och Ebba får vara tillsammans och att vi får vara tillsammans som familj! Och att samla på sig minnen för livet! Och det har vi verkligen gjort! Vi har umgåtts 24/7  och på en yta av ca 20m2 största delen av tiden och det har fungerat jätte bra!  Visst har vi haft våra tjuriga stunder alla, men snabbt övergående och positiva tankar och stunder har snabbt kört iväg tjurigheten! 

Vi fick en hel del kommentarer om att skall ni inte vänta till barnen är lite större? Men det finns alltid en anledning till att inte åka. När de är äldre finns det andra åsikter och perspektiv. 
Att barnen skall komma ihåg allt är inte något jag varken tror eller förutsätter. Inte ens Jimmie kommer ihåg namnet på de första campingarna på NZ. 
Att Emil och Ebba inte alltid svarar när man frågar vad som varit bäst med dagen, det man tror, utan istället tycker Coca-Cola automaten, våningssängen eller badkaret varit bäst, så är det deras äventyr! 

Varje dag njuter jag av allt vi får uppleva och värdesätter TIDEN. 
Vi har oftast inte klocka på oss, dålig koll på vilken veckodag det är ( därav godis även på vardagar), inte haft många hållpunkter utan bestämmer kvällen innan vad vi vill göra. Att leva så fullt ut, skulle säkert gå hemma. Men att leva så fullt ut är inget jag vill göra hemma ( ett val), men att få ta med känslan och prioriteringen det vill jag göra! 
Jag vill vara en positiv, glad tjej som inte är utarbetad, en tjej som kan inpirera andra, glädja andra och framförallt vara med min familj och ta vara på tiden! 
Att ha varit borta har gett oss perspektiv på tillvaron hemma och en tankeställare och viktig reflektion.

Vi har pratat en hel del jag och Jimmie om hur vi tänker framöver. Vi vill fortsätta spara och kunna resa. Resa är något vi alla gillar och att få upptäcka saker ihop är något vi värdesätter! 
Återuppta våra fredagsluncher och hämta barnen lite tidigare är vardagssaker som vi diskuterat.

Men innan dess väntar några dagar i Tokyo, det lär bli "skitcoolt" :)

 Sydney

 Red Wood, San Frnsisco





 Rotura, Nya Zeeland

Heron Island

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar