tisdag 20 september 2016

Nu är vi på väg


Det har varit en vecka full av förberedelser, avsked och fixande och nu är vi på väg!

I helgen plockade vi in utemöblerna, ställde iordning växter och fixade bilarna. Vi hann även med biokväll för sju barn i fredags och kalas med 17 barn i lördags. Det gick bra och roligt för Emil att kunna bjuda hela klassen, innan vi skall åka iväg.

Försökt att överlämna våra arbetsuppgifter på jobbet på bästa sätt och städa undan för tio veckors ledighet. Känns lite som när man gick hem för att vara föräldraledig.

Vi har kramat om våra vänner och familj, vilket inte är min eller Emils starkaste sida! Jag är en Vallhund och vill ha alla omkring mig! Jag fixar inte det utan att börja gråta!


Idag gick vi upp i vanlig tid och Emil åkte till skolan. Ebba fick vara hemma för det gick både det ena och andra på dagis och ville inte utsätta henne/oss för någon smittorisk. Klockan 10 var vi mer eller mindre färdiga med att ha städat, stängt av all elektronik, ställt in värmepumpen på semesterläge, så jag tränade lite, duschade och skrubbade duschen… (Jag vet, verkar knepigt att göra det innan man skall åka. Men jag tror det är lite terapi för mig).

Johan kom och hämtade oss vid 14 och skjutsade oss till tåget. Vi var i god tid, så vi tog en glass och kaffe innan tåget kom. Vi hade ju bokat första natten i Hyllje. För att få den bästa starten. Detta var ett smart drag. Vi kände ingen stress idag och kunde komma iväg i lugn och ro och ladda inför vår nästan 22h resa som väntar i morgon!



Vi har nu checkat in på 14 våningen med utsikt över Malmö och en fin solnedgång över bron. Vi fick ett stort rum och badkar till barnens glädje! Vi har ätit på Vapiano och druckit ett gott glas rött. Barnen fick fira med Cola dagen till ära!
Nu har vi ju semester, som Ebba säger!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar