onsdag 28 september 2016

HW 1, Santa Barbara-Los Angeles

Ännu en magisk morgon! Tog en tur längs stranden innan solen gått upp! Väckte familjen och åt frukost. Sen bar det av på sista sträckan mot LA.
Vi körde först inom Malibu. Det fanns en lång fin strand, men lyckades inte fånga det på bild. Några kända skådespelare /Musiker som bor/bott där är Bob Dylan, Brietney Spears, Barbara Streisand, Bruce Willis och Demi Moore.
Morgon i Santa Barbara

Vi fortsatte på Sunset Bulevard och körde upp till Beverly Hills. Kände mig som Brenda Walsh :). Vi svängde av mot Rodeo Drive, där vi parkerade och gick en sväng. Önskade jag varit Pretty Woman!
  



Rodeo Drive

 Efter att vi ätit en inte allt för god Mexikansk lunch fortsatte vi till Hollywood och Walk of Fame. Det var inte alls så glammigt som jag hade föreställt mig! Smutsigt, rörigt, högljutt och mycket folk!
Men stjärnor fanns det gott om! I alla fall på marken, lyckades inte se någon "riktig".
Så äntligen skulle vi köra mot Hotellet! Barnen hade tjatat hela dagen om att få bada i poolen och det som komma skall under morgondagen..... Och såklart hamnade vi i bilköer. 4mil tog 1,5h....
 

Ser ni skylten...? Bra syn och lite fantasi så!
 
 

 Barnen gillar hotellet bäst. Det funkar i bilen och gnäller sällan (blir en hel del ipad, dock). på varje ställe vi stannat leker de Alcatraz och Al Capone. Jag får ofta vara den snälla fången och sitta i vanlig cell, men Jimmie är Al Capone och får sitta i isoleringscell.... så lite har de i alla fall fått med sig, ha ha!
Så äntligen kom vi fram till Anaheim! Vi la in väskorna på rummet och hoppade i poolen! Behövligt efter en lång dag i bilen! Efter poolhäng gick vi in till Disney Downtown (tog ca 10min att gå från hotellet). Där fick vi en föraning om vad komma skall! Oj my GAD, som Ebba säger!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar