torsdag 27 december 2018

Mureau-Tobago Cays

Efter frukost åkte jag och Jimmie in till land för att proviantera lite. Det var inte öppet när vi kom, så vi tog en extra promenad. Det var inte den mest välsorterade butiken, men vi fick med oss kyckling, ägg, mjölk, mjöl och lite annat smått.

Kl 8.30 var vi redo att gå mot Tobago Cays. En knapp timme för motor.
Vi fick hålla koll på de alla rev när vi skulle tuffa in i viken och ankra!
Efter lite mellanmål tog vi dingen in mot en strand, där det var sköldpaddsområde. Området var avgränsat med bojar och där fick man varken ankra eller köra med dingar.

Vi simmade ut och det första vi såg, var en stor rocka. Sen såg vi flera sköldpaddor, både stora och små. Underbart!
Sen tog vi oss en liten promenad på ön. Där såg vi flera ödlor, fråga mig inte vilken sort!
Det är helt fantastiska vyer! Med reven som bromsar vågorna och det turkosblå vattnet och vita stränderna.
Det är så vackert så man nästan börjar gråta!

Lite vila på båten och sen tog vi fyra en lite tur till. Tyvärr såg vi inga sköldpaddor, men rocka såg vi.
Vi har inte kunnat snorkla på revet idag för att det blåser för mycket. I morgon skall det ta till ytterligare i vindstyrka och då väljer vi att gå till Union island för lite lä. Vi hoppas på att kunna återvända hit igen innan vi måste vända upp igen mot Martinique.

På Union island utgår även dykbåtarna ifrån och vi hoppas kunna boka några dyk