fredag 3 januari 2020

Plague Malendure-Pigeon Island

Onsdag 1/1
Vi tog det lite lugnt på morgonen och lämnade Grosier vid 8.
Det var inte mycket vind. Vi hade Genuan ute lite, men revade den, då det bara falsade.
När vi kom till Basse Terre tyckte vi inte att det var så mysigt att ankra, så vi bestämde oss för att gå direkt till Plague Malendure och Pigeon Island. Vi var framme vid 15. Roger skjutsade in oss och vi tog en liten promenad. Köpte varsin glass och jag och Jimmie bokade två dyk till den 3/1.
Det var alldeles svart sand på stranden. Det fullt med folk, dykcenter och kajakuthyrningställen avlöste varandra.
Det fanns en som gjorde choris och barnen blev sugna. Men det tog sådan tid! Vi väntade i över 30 minuter, och hann få dem precis innan Roger kom och hämtade oss. Hann dessutom med att se solnedgången.
Hemma fixade vi mat, Entrecote, klyftpotatis och bearnaisesås. Gott med kött.






Torsdag 2/1
Som det har rullat i natt!
Jag hade svårt att sova!
Vi åkte ut mot Pigeon island för att snorkla innan alla kom ut paddlandes med kajaker och andra snorkelturer. Det var fint! Men jag kände mig inte helt hundra. Vet inte om det var dålig nattsömn eller barnen som smittat?
Jag tog mig en powernap innan lunchen.
Agneta fixade fläskpannkaka. Barnen fick pannkakor. Det smakade bra!
Efter lunch sorterade Jimmie lite filmer, jag diskade och Agneta och Roger åkte för att handla. De skulle även handla lite inför Andre och Sandra som kommer dagen efter vi åker hem.
När de kom tillbaka, snorklade vi lite, fick se en sköldpadda och sen åkte vi in och köpte varsin glass.

Fredag 3/1
Vi gick upp i tid och åkte ut till Pigeon för att snorkla innan alla dagkanotisterna kommer ut.
Sen var det lite vila och rester till lunch. Jag och Jimmie hade bokat två dyk på eftermiddagen. Bägge var ute vid Pigeon island. Fina dyk med mycket färger och mycket fisk.
Vi fick bla se en stenstaty av Jacques Cousteau, passande i Cousteau reservatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar