torsdag 26 december 2019

Les saintes

Juldagen 25/12
Emil har hostat mer eller mindre hela natten och febern vill inte ge med sig!
Vi lämnade Dominica -flodernas ö (365 floder) vid 6.30 för fyra timmars segling till Les saints. Ganska lugn vind men rullande och vågor som kom från olika håll gjorde oss alla lite sjösjuka.
Vi tog en boj och åt lite lunch. Vi har ankrat vid en liten ö, Ilet de Cabrits, ca 5 min in med dingen till huvudön.
Eftersom det är stängt på inklareringen idag, pga jul, får vi hålla oss på båten eller den lilla ön.
Men det kan vara ganska skönt med en slappdag också. Framförallt för Emil!
Vi paddlar kajak, snorklat och Jimmie provade vindsurfingbrädor. Svårare än vad men kan tro är hans utsago :)

Annandagjul 26/12
Vi åkte in till huvudön vi 7,45. Roger släppte av oss vid dykningen och körde sedan för att klarera in och lämna in två säckar med tvätt.
Vi fick två fina dyk. Mycket koraller och skrev att simma igenom.
På andra dyket fick vi se en sköldpadda. Det är alltid något visst med stora fiskar!
När vi kom tillbaka mötte Agneta, Roger och barnen upp oss. Vi körde in till byn och barnen fick glass och vi tog varsin hamburgare. Tanken var att vi skulle hyrt en golfbil och kört runt, men alla var uthyrda, vilken gjorde Emil lite besviken.
Ikväll blir det Jansson, köttbullar, ägg och prinskorv .